torsdag 11 juli 2013

Änglar finns dom?


Jodå i dag föddes det en ängel i mitt pysselrum :) Hade en gammal stomme som jag försökt mig på men som blev misslyckad. Så jag limmade på gamla boksidor och gesso på det. Ovanpå det använde jag texture pasta och Glassbeads. Glassbeads påminner om tunn modelingpaste fast med små små glaspärlor i. Dom blir genomskinliga när dom torkar.

Övrigt material:
Vingar - Sizzix dies
Vingar - modeling paste, stencil, två olika sprejfärger och så glimmer mist ovanpå det.
Spets
Metalldelar från bla Tim Holtz och Prima. 
Lindys Stamp Gang sprejfärger.
Tre stenciler.

Tyckte den blev väldigt fin, så nu får den bo i mitt vardagsrum :)

Har även gjort fler färgkartor så nu är samtliga mina färger, dynor, kritor och pennor uppmålade/ritade och inklistrade i en anteckningsbok från Tim Holtz.
Perfekt att titta och matcha vid alla projekt man gör. Allt samlat på ett bräde.

Så idag var det en härlig och produktiv dag i pysselrummet :)
/Cina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar