tisdag 21 maj 2013

Rymdblommor

I dag har vi haft ett trist väder, regn och kallt så det passade utmärkt att sitta i pysselrummet hela dagen. Och jag hade sådan inspiration så det blev en sida i min Art Journal också. 

Bakgrunden har jag gjort med sönderrivna sidor från ett 7gypsies 6x6 block. Annat jag använt är:
Gesso
 Washitejp
Stencil med harlequin rutor
Brun glimmermist
Gelatoskritor (love love)
Inktensekritor
Textstämpel från Paper Artsy

Jag är ingen tecknare, mina katter ser ut som kor och mina blommor ser ut som - ja vad ska man kalla dom, rymdblommor kanske ;)
Men jag blev riktigt nöjd med denna sidan. Använde inga penslar utan enbart mina fingrar, fick en helt annan känsla för färgen så det kanske var det som gjorde att jag gillade den här sidan direkt.
/Cina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar