lördag 15 juni 2013

Pippifåglar

Här är premiärsidan i min nya Moleskine Watercolor. Boken är 5 x 9" Har bestämt mig för att inte använda Dylusionsprejer i denna. Så här har jag använt Donna Salazar´s stämpeldynor Mix´d Media Inx.Först använde jag blå dyna med en ny stencil från Stencil Girl. Hällde på clear embosspulver och värmde. Sen tog jag rosa dyna och färgade in pappret och till slut Gathered Twigs distressdyna. Diverse stämplar för att få lite struktur på det hela. Blev nöjd över dom milda fina pastellfärgerna. Älskar min vimpelstämpel som France Papillon designat.

Här är en sida från min lilla pocket Moleskine. Stencilen är ny från Stencil Girls. Finns många olika fåglar på stencilen man kan välja på. Tycker dom är så söta dom små pippifåglarna :) På denna har jag använt diverse olika slags färger. Grunden är boksidor med Gesso ovanpå.
Provade också lite "splatter effekt" med min nya fluid ink. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar