onsdag 10 april 2013

Fastnat ....

Här provade jag en teknik som jag såg i en video på Youtube. Använde mina
Gelatos och mycket vatten. Blandade ihop färgerna (använt 4 el 5 färger) och la på vanlig Gladpack och skrynklade plasten och plattade till det lite lätt. Några timmar senare såg det ut så här. Häftigt resultat.

Ny stencil från Donna Downey med blommor. På denna använde jag självhäftande remsor man använder när man skarvar gipsskivor.

Jag är helt frälst i hus! Whimsey hus, inga stiliga och gulliga utan bara enkla. Letat efter husstämplar som en galning. Men så fick jag tips när jag var och shoppade på Skaparlusten om Tim Holtz hus dies. Köpte den på direkten!
Även denna sidan är ofärdig.

Här testade jag mest mina gelatos och neocolor så även här behövs det lite mer.

Just nu känns det som jag fastnat totalt i mitt skapande :( Det blir bara kladd och klet. Älskar att göra bakgrunder och med struktur på. Sen tar det stopp! Så just nu har jag många ofärdiga sidor. På dessa fattas där något, tex text. Eller kanske något annat?
Friskar just nu upp hjärnan med ett minialbum som jag ska ge bort i present.
Kom gärna med tips och råd till mig!!
/Cina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar