tisdag 12 mars 2013

Ying & Yang

En dag som inte var så bra.

Och en dag som var underbar :)

Förutom min stora Art Journal har jag även en pocket Moleskin. Där gör jag små mer privata sidor. Sidor som speglar mitt liv, känslor, glädje och sorg. 
Använder mina Neocolor II kritor mycket. Och väntar på ännu en leverans med fler ljuvliga kritor :)
Just nu är det mycket cirklar på mina sidor, vem älskar inte cirklar och prickar :)
/Cina

lördag 9 mars 2013

Vårkänslor

Min lilla pappa fyller år i morgon och tyckte han kunde få lite mixed media :)
Dylusionfärger, neocolor II kritor och en hemgjord blomma av två olika storlekar av stansarna "retroblommor"

Nu i veckan hade vi vår här i Skåne. Härliga +12 grader och strålande sol. Fick sådan inspiration till den här vårliga Art Journal sida. Bakgrunden är gjord med stenciler, stämplar, Neocolor II kritor och dylusionfärger.

lördag 2 mars 2013



Flitens lampa har lyst i mitt pysselrum. Mycket sprejande, kladdande och lite minialbums skapande. Visserligen blev där inga mästerverk precis. Men jag hade kul under tiden.
Jag köpte NeoColor II kritor av en tjej på FB - och jag älskar dom!! Så dom rosa sidorna är övningssidor. Det var två sidor jag torkat av stenciler och färg på som jag inte fick till. Kritornas färger är fylliga, men ändå softade. Dom blandas jättelätt med vatten.
Den röda sidan har jag använt mina väldigt gamla Cherry Pie stämplar som man "bygger" ihop en pappersdocka. Kul att damma av dom stämplarna :)
/Cina
TILLÄGGER: Dessa sidor är ett minne blott, för dom såg alldeles för hemska ut! Så vips så blev dom något annat :)

tisdag 19 februari 2013

Queens day

Vem vill inte vara drottning för en dag, jag skulle iaf :)
Den här sidan gjorde jag idag, men den känns väldigt ofärdig. Behöver nog lite "hår" och lite andra bakgrundsstämplar. Så den får väl 
ligga och vila sig ett tag.
Har gjort massor med bakgrunder i min Journal. Men alla ser ut som crap (tycker jag) Kanske jag ska tömma min Mixed Media hjärna med
att göra ett minialbum?!
/Cina

fredag 15 februari 2013

Hjärtedagen

Det här kortet skickade jag till min kära lillasyster. Gick i gång med sprejflaskorna, stämplar, washitejp. Runt kanten på kortet skrynklade jag svart silkespapper och klistrade fast. När jag skulle göra hjärtebakgrunden tog jag ett utstansat hjärta från Tim Holtz movers & Shapers och la på det vita pappret och sprejade. Man kan göra fina stenciler av dies, billigt och roligt att använda.Stansa ut från tex en plastförpackning och använd arket som stencil.
/Cina


tisdag 12 februari 2013

Prickar och Paper Doll igen

Var ju tvungen att prova den andra Paper Doll stämpeln också. Älskar den fina klänningen. Ser ut som en riktig dansklänning :)


Den här sidan var väl ingen höjdare kanske. Men köpte en ny stencil så jag fick ju prova den. Jag älskar prickigt :) Bokstäverna är gamla hederliga foamstamps som jag grävde fram ur gömmorna. Dom är säkert 7-8 år. Ibland är det bra att inte kasta allt man använder ;) Kletade på svart akrylfärg och stämplade direkt på sidan.
/Cina

torsdag 7 februari 2013

Prima Paper Doll stämplar


Gissa om jag blev överlycklig när jag hittade Primas nya Paper Doll stämplar.
Blev helt förälskad när jag såg videoklipp från CHA.
Men nu är dom mina *whoop whooop*
Dom stora blommorna är stämplar. Det är 6 olika stora kronblad man kan göra sina egna blommor av. blir väldigt snyggt.
Bokstäverna är från Graphic 45 som jag stämplat på en handduk som ser ut som linne.
Ja sen är det ett gäng stämplar, stenciler och div saker som jag använt. 
Nu väntar jag ivrigt på att Dylusion´s clearstamps ska anlända Sverige.
/Cina